Låt oss inleda med att vi på Louder Family såklart blev lika överrumplade av Covid-19 som ungefär alla andra. Vi ser runtomkring oss hur branschkollegor tycks ge upp och se läget som nattsvart.
Med det sagt: vi tänker tvärt om!
För oss började året i raketfart och vi ligger bra till för att uppnå våra budgetmål för 2020. Givetvis påverkar det oss alla på ett eller annat sätt, men vi ser absolut inte att en pandemi skulle behöva leda till att resten av året står still. Det är i ett sådant här läge som vi alla kan göra skillnad.
Nu är det nämligen viktigare än någonsin att vara kreativ, och vi vet att bolag som inte satsar på smart marknadsföring nu kommer få det svårare att komma ikapp ekonomiskt när situationen har lugnat ner sig. Det är alltså nu vi tar våra kunder extra hårt i handen och taktfast guidar dem igenom vad som annars skulle kunnat innebära kris inte bara nu, utan även på andra sidan Covid-19.
Det är med andra ord hög tid för snygga digitala strategier och Brand-byggande aktiviteter online, som knyter målgrupper till varumärken och skapar riktiga relationer. Det kan röra sig om allt från kampanjer i sociala medier och andra digitala kanaler (dagstidningarna svämmas över av trafik i nuläget), till att hjälpa till att livesända konferenser och evenemang. Kanalvalen är fortfarande många, om än främst digitala och handlar om digitalmarknadsföring.
Gemensamt för det hela är att det kommer bli tydligt hur viktigt det är med den kreativa idén, värdena och kärnan i kommunikationen. Det är dags att vara flexibel och modig. Där är vi starka, och har alltid varit. Vi på Louder Family har hela paketet inhouse, från strategi, koncept och utförande, till medieplacering och uppföljning.
Vi ser fram emot ett år där vi utökar vår verksamhet med nya härliga kollegor; experter inom kommunikation, webb och marknadsföring.
Behöver ni hjälp att på ett snyggt och tryggt sätt komma ut på andra sidan av Coronakatastrofen, då vet ni vart vi finns!
Varma digitala distanskramar
Ert gäng på Louder Family