Louder Family producerade nyligen We Don’t Have Time’s globala webbsändning med åtta miljoner tittare från över 100 länder.
Den 24 september arrangerades Exponential Climate Action Summit, en global, digital klimatkonferens som sändes live på Twitter och i We Don’t Have Time-appen.
Fokus låg helt på lösningar för att kunna halvera utsläppen till 2030. Och med erkända klimatprofiler som Johan Rockström och Christiana Figueres samt högprofilerade talare från företag som Ericsson, Intel Vodafone, Ikea, BT och Scania blev konferensen en succé.
FN (COP26) delade Twitterlänken sju gånger under sändningen, och hittills har konferensen haft 8,3 miljoner tittare enbart på Twitter. Sedan tillkommer livesändningen på Ericssons LinkedIn med en miljon följare och ett stort antal tittare i We Don’t Have Time:s app och Youtubekanal.
Louder Family producerade också We Dont Have Time’s promofilm inför eventet, samt den hyllade trailern som sammanfattade konferensen i efterhand.
Sändningen var bara en av flera klimatkonferenser som vi på Louder Family producerar för We Don’t Have Time. Det är vårt sätt att dra vårt strå till stacken. Med websändningar, koncept och strategier uppmuntrar vi människor till engagemang.
Är ni också intresserade av att anordna en digital konferens? Berätta om era önskemål och behov, så hjälper vi er!
hello@louderfamily.se eller
Ha det bra där ute i världen, och glöm inte att ta hand om den!