En omprofilering kan vara en effektiv strategi för att öka försäljningen och positionera ett varumärke på rätt sätt. Men hur vet ni om er kampanj för den var framgångsrik? Genom att mäta er kampanj för omprofilering! Ni behöver då veta vilka digitala och fysiska kanaler som är viktiga att övervaka. Vi tittar närmre på vilka de är för att se era resultat. Detta i syfte att kunna ta beslut om hur ni kan förbättra era framtida kampanjer.
För att mäta framgång för er företagskampanj för omprofilering, bör ni se över följande digitala kanaler:
Hemsida
Sociala medier
Emailmarknadsföring
När det gäller fysiska kanaler, är följande viktiga att övervaka:
Reklamannonser
Om ni har annonserat i tidningar eller på out-of-home reklam (som annonser på bussar eller billboards), då är det viktigt att följa med antalet människor som sett din annons och visat intresse för ditt varumärke. Då det inte går att spåra på samma sätt som online, kan ni se över hur trafiken i allmänhet har sett ut under de datum kampanjerna gått. Ni kan även ha en QR-kod till önskad destination som är mätbar.
Events
Om ni har deltagit i events och mässor, kan ni mäta antalet besökare i er monter och andra engagemang på eventet. Detta i syfte att se huruvida ni har lyckats skapa intresse kring ditt varumärke eller ej.
Genom att mäta er kampanj för omprofilering via dessa kanaler och analysera datan ni får in, får ni en bättre förståelse för hur framgångsrik din företagskampanj för omprofilering har varit. Ni kan identifiera identifiera vilka kanaler som fungerade bäst och vilka som behöver förbättras. Denna information kan hjälpa dig att justera er budget och strategi, så att ni kan skapa mer effektiva kampanjer i framtiden och därigenom välja vart ni lägger ert krut.
På detta sätt får ni en viktig konkurrensfördel på marknaden! Vi hjälper er samla in och analysera data och sätta strategi för aktiviteter framåt. Och utförande av aktiviteterna, för den delen, om ni behöver det. Kontakta oss så kan vi diskutera vad just ni behöver – för att maximera era resultat!