optimerar din e-handelsbutik

Skapa en optimal shoppingupplevelse: Hur du optimerar din e-handelsbutik

E-handel (e-Commerce) är en av de mest växande branscherna idag. Med rätt strategier kan du optimera din e-handelsbutik för framgångsrika affärer. Det viktigaste att förstå för att skapa en lönsam e-handelsbutik är att det handlar om användarens upplevelse. Deras känslor och feedback bör vara underlag för att förbättra upplevelsen. Vi ger dig tips och idéer om hur du optimerar din e-handelsbutik för att skapa en optimal shoppingupplevelse för dina kunder.

Investera i användarvänliga designprinciper

En välutvecklad hemsida med en övertygande, tydlig design kommer att skapa en positiv upplevelse för dina besökare. Därför är det viktigt att skapa en webbplats som är lätt att navigera sig i, som har en snabb laddningstid och anpassar sig till skärmstorleken. De flesta e-handelsbutiker har fått en uppgraderats markant på UX-fronten och det är alltid en god idé att hålla dig uppdaterad – för att möta kundens smak, stil och preferenser. Och vad de är vana vid för standarder på webben.

Lägg in recensioner

En annan effektiv taktik för att skapa en optimal shoppingupplevelse är att lägga till sociala bevis som kundrecensioner, betyg och rekommendationer. Dessa bevis kommer att skapa en förtroende och övertygelse för besökarna. Det hjälper också kunder att ta en beslut och ökar sannolikheten för att de lägger en beställning.

Optimering för mobila enheter - gör designen responsiv

För att din webbplats ska fungera optimalt på mobiltelefoner och tabletter är det viktigt att du skapar en mobilvänlig version. Detta gör att personerna som besöker din webbplats från mobila enheter kan lätt navigera genom sidorna, titta på produkter och lägga varor i kundvagnen. En annan viktig faktor att tänka på är att optimera hemsidan för snabbhet.

Erbjud bra fraktalternativ

Många kunder väljer att inte lägga sin beställning finns tillräckligt lyhördhet från hemsidan för deras behov. Till exempel vad gäller frakt. Genom att ni erbjuder fler transportmöjligheter, som standard- eller expressleverans, ger ni kunderna mer flexibilitet och lockar nya kunder. Att välja rätt fraktbolag är också viktigt att minimera kostnader för frakt, men också att få produkterna till kunden så snabbt som möjligt.
optimera e-handel
När du optimerar din e-handelsbutik krävs tid, resurser och kompetens. Men det är värt det att investera i i slutändan. Genom att skapa en optimerad shoppingupplevelse kommer du att behålla dina befintliga kunder, locka nya kunder och förbättra din försäljning. Du kan öka din inkomst och skapa en pålitlig e-handelsbutik som kunder tycker om att besöka.

Vi har flera samarbetat med flera företag och optimerat deras e-handel, bland annat Polyver Sweden – med en ökning på 274% av deras intäkter. Läs mer om caset här. Vill även ni ta hjälp av vårt expertteam för att optimera din e-handel, kontakta oss så hjälper vi er!