ATG
Koncept, marknarsföring & webb
Industri: Hästsport
Om uppdraget
ATG hade under flera år försökt få till dynamiska e-postutskick till sina spelare.
Louder Family löste utmaningen genom att spela in flera filmer som sedan renderades till en unik film för varje spelare. Filmerna innehöll en personlig födelsedagshälsning från kända personer inom travet och från ATG:s maskot Vinnie.
Filmerna genererades med hjälp av API:er från ATG:s medlemsregister. Dessa publicerades sedan på en unik landningssida för varje spelare, som enkelt kunde dela innehållet i sociala medier.
Denna dynamiska e-postkampanj rullar än idag, och hittills har över 2 miljoner födelsedagshälsningar nått ATG:s kunder.
Louder Family löste utmaningen genom att spela in flera filmer som sedan renderades till en unik film för varje spelare. Filmerna innehöll en personlig födelsedagshälsning från kända personer inom travet och från ATG:s maskot Vinnie.
Filmerna genererades med hjälp av API:er från ATG:s medlemsregister. Dessa publicerades sedan på en unik landningssida för varje spelare, som enkelt kunde dela innehållet i sociala medier.
Denna dynamiska e-postkampanj rullar än idag, och hittills har över 2 miljoner födelsedagshälsningar nått ATG:s kunder.

Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida