Broporten & Brännbacken

Branding - Webb - Marknadsföring
Industri: Fastigheter

Om uppdraget

Väderholmen är ett fastighetsbolag som främst inriktat sig på kontors- och butikslokaler. Man ville expandera verksamheten och bygga upp två nya affärsområden från grunden:
Broporten & Brännbacken. Broporten med lokaler för bilhandlare, möbelvaruhus, hotell och restaurangverksamhet samt Brännbacken för lager- och industriverksamhet.

Vår designavdelning fick uppdraget att ta fram ett nytt, gemensamt formspråk för projekten: En grafisk identitet med färger, former, typografi och logotyp. Det var viktigt för kunden att enkelt kunna applicera den nya designen inom olika områden och för olika projekt. Vi arbetade tätt ihop med arkitekterna för att uppnå detta.

Genom brandingprocessen följde research och flera workshops för att identifiera vad varumärket skulle signalera till målgruppen samt andra förutsättningar för en god visuell kommunikation.

/broporten-brannbacken
Broporten & Brännbacken fastigheter webb Stockholm
Lösningen blev ett gemensamt typsnitt och kontrastfärg, där olika områden fick sin specifika färg. Logotyperna är likartade för att skapa igenkänning, och anspelar på byggnation och kartor/områdesritningar, då formen på varje specifik yta blir en del i logotypen.

Vi applicerade den grafiska identiteten på en fysisk folder med säljande prospekt, samt en webbsida.

Resultat

Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.

Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

Andra cases

Kontakta oss!