Canon - Share your love
Event - Marknadsföring - Design & content
Industri: Kamerar & elektronik
Om uppdraget
Vi som reklambyrå fick uppdraget att aktivera Canons julkampanj i Sverige och Danmark. Kampanjen fick namnet Share Your Love och gav Canon buzz och spridning både digitalt och fysiskt. Grunderbjudandet var en visuellt tilltalande box med give aways, som kunderna fick vid ett köp av valfri Canonprodukt.
Vår lösning för att sprida erbjudandet var en konceptuell flerstegsraket och delvis guerillamarkandsföring, där vi var tvungna att klä ut oss för att inte bli upptäckta. Vi tog fram en webbapplikation där man kunde ladda upp bilder från sin smartphone. Bilderna formades som ett hjärta där man själv kunde lägga till en text för att skicka ett personligt meddelande till någon man tyckte om. Man delade sedan sina hjärt-meddelanden på Facebook med en enkel knapptryckning. Det här var bara början.
Hjärt-meddelandet skickades även in till en databas. Meddelande projicerades sedan stort på en byggnad mitt i centrala Stockholm eller Köpenhamn under eventkvällen. För att få spridning på appen och det kommande eventet, gjorde vi filmer som marknadsfördes i Canons sociala mediekanaler och som Youtube prerolls. Målgruppen delade sina meddelanden på Facebook vilket gav viral spridning.
Stockholm Stad var dessvärre inte lika pigga som vi var på idén om projektioner som spred kärlek i vinterrusket, så vi fick improvisera.
Vår lösning för att sprida erbjudandet var en konceptuell flerstegsraket och delvis guerillamarkandsföring, där vi var tvungna att klä ut oss för att inte bli upptäckta. Vi tog fram en webbapplikation där man kunde ladda upp bilder från sin smartphone. Bilderna formades som ett hjärta där man själv kunde lägga till en text för att skicka ett personligt meddelande till någon man tyckte om. Man delade sedan sina hjärt-meddelanden på Facebook med en enkel knapptryckning. Det här var bara början.
Hjärt-meddelandet skickades även in till en databas. Meddelande projicerades sedan stort på en byggnad mitt i centrala Stockholm eller Köpenhamn under eventkvällen. För att få spridning på appen och det kommande eventet, gjorde vi filmer som marknadsfördes i Canons sociala mediekanaler och som Youtube prerolls. Målgruppen delade sina meddelanden på Facebook vilket gav viral spridning.
Stockholm Stad var dessvärre inte lika pigga som vi var på idén om projektioner som spred kärlek i vinterrusket, så vi fick improvisera.
På eventdagen klädde vi ut oss till byggarbetare, placerade ut vägkoner och reflekterande avgränsningsband på vägen vid Stureplan i höjd med Svampen. Från bakluckan på en minibuss projicerade vi sedan stora bilder av hjärt-meddelanden som täckte hela byggnader. Många av de som hade skickat in meddelanden var på plats för att se om just deras meddelande skulle synas. På plats hade vi en mingelfotograf som tog bilder på folkmassan och projicerade även dessa i realtid, allt medan julhandeln var i full gång.
Kärlek spreds och vi fick till och med bevittna ett frieri!
Eventet filmades och klipptes ihop till en film som blandade bilder från eventet med Canons julerbjudande. Denna spreds sedan organiskt i olika digitala kanaler enligt den mediestrategi vi tagit fram. Kampanjen fick viral spridning och vi gick i mål med en mycket uppskattad kampanj, både i Sverige och Danmark.
Eventet filmades och klipptes ihop till en film som blandade bilder från eventet med Canons julerbjudande. Denna spreds sedan organiskt i olika digitala kanaler enligt den mediestrategi vi tagit fram. Kampanjen fick viral spridning och vi gick i mål med en mycket uppskattad kampanj, både i Sverige och Danmark.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida