Glennfiddich, Cask of dreams

Glennfiddich, Cask of dreams

Kreativ lojalitetsbyggande kampanj
Koncept, design, Art Direction, event, film, webb, tävling, sociala media, mediaplacering

Glennfiddich ville bjuda in nordiska gäster till sitt destilleri i Skottland som ett led i lojalitetshöjande insatser. Vi fann såklart ett spännande sätt att göra detta på.

Glenfiddich Cask of Dreams Nordic Oak Edition

Genom att lagra whiskyn i en tunna gjord av svensk ek fick vi fram en helt ny smak, som förutom att rikta sig direkt till målgruppen med sitt namn även smakade rakt igenom nordiskt.

Ett unikt koncept och en storslagen whiskyturné: En tunna rullades runt på gator och torg i hela norden, närmare bestämt i 4 länder med 160 stopp. Intresserade fick möjligheten att både provsmaka, beställa flaskor och delta i tävlingen om en tur till destilleriet i Skottland.

Tävlingens enkla premisser var att skriva ner sin dröm på tunnan. Denna flögs sedan ned till destilleriet tillsammans med 10 vinnare som vi korat längs resan. Där bryggdes mer av den unika whiskyn, och samtliga flaskor som beställts under resan fylldes på och levererades.

Louder Family skapade både koncept och filmer, vi spred budskapet, byggde lojalitet mot konsument och krögare samt säkerställde slutleverans av produkt. Det var ett lyckat projekt i både beställarens och konsumentens ögon.