V.I.B-Very Important Bajare

V.I.B-Very Important Bajare

V.I.B – Very Important Bajare, en flerårig sponsoraktivering
Awardwinning, Koncept, design, Art Direction, webb, tävling, sociala media, PR, sponsorskap, strategi

Nu är vi inne på en fjärde fantastisk säsong med V.I.B-Very Important Bajare, ett stående sponsorskap för Hammarby Fotboll som vi hjälper vår kund Sefina Pantbank att aktivera. Vi på Louder Family har tagit fram koncept, kommunikation, content och strategi, för vad som har kommit att bli en prisbelönt kampanj älskad av målgruppen.

Målet?
Att få målgruppen (hammarbysupportrar) att upptäcka Sefina Pantbank och bli kompis med dem, genom att på ett genuint sätt kontakta målgruppen, göra något fint för dem och få dem att känna sig inkluderade, på riktigt.

I förlängningen vill givetvis Sefina Pantbank att fler ska upptäcka dem och deras tjänster, samt värdera ett föremål hos dem. Att få reda på vad någonting man äger, men kanske inte behöver, är värt är ett första steg i att lägga upp ett pantlån på ett föremål för att med experters hjälp, på ett enkelt och tryggt sätt sälja det.

2021 är den fjärde framgångsrika säsongen som vi kör kampanjen V.I.B. för Sefinas räkning.

Så, vad är V.I.B?
Vi på Louder family tog fram konceptet V.I.B., som står för Very Important Bajare, med tillhörande elektroniskt V.I.B.-kort i mobilen. Det leker med uttrycket V.I.P., Very Important Person och sparkar uppåt, lite med glimten i ögat vilket passar målgruppen som handen i handsken.

Till den här aktiveringen och kampanjen har vi för utom konceptet tagit fram kampanjsajt främst anpassad för mobil, med ett tydligt cta där man skaffar sitt V.I.B-kort. Ett digital medlemskort direkt i mobilen.

Vi har skapat stilla och rörlig grafik och copy till olika enheter på arenor (sarg, storbild mm), gjort strategi och content för sociala medier, jobbat med PR samt fått med oss andra sponsorer till Bajen med på tåget att sponsra V.I.B i sig.

Om du har ett digitalt V.I.B.-kort får du ta del av V.I.B-treatments och tävlingar samt rabattkoder från både Sefina Pantbank och andra sponsorer såsom Silja Line, Bajen premium, Volkswagen, Carglass och Evident Clean, och såklart från Hammarby fotboll. Man kan vinna biljetter till V.I.B-loge på matcher, signerade matchtröjor, bollar, halsdukar, resor, hemelektronik och mycket mer.

Genom att också bjuda in andra Hammarbysponsorer sätter vi Sefina Pantbank i en position där de inte blir lika beroende av fotbollsklubbens inhouse-byrås välvillighet, det blir istället en självständig kampanj tydligt riktad direkt till Hammarbyare.

Supportrarnas egna berättelser
2021. Efter 1,5 års pandemi och avskildhet, var det dags för V.I.Barna själva att kliva fram och berätta sina Bajen-historier. När man registrar sig för att få sitt V.I.B-kort så ska man motivera skriftligen varför man ska vinna treatments.

När vi på Louder satte oss för att gå igenom materialet (det hade blivit en del under åren), så insåg vi att vi hade oerhört starka rörande historier.

Riktiga historier från riktiga supportrar, med brinnande hjärtan för Hammarby fotboll. När vi läste det här, blev vi så pass berörda, så att vi direkt förstod att det var dags att släppa fram de här berättelserna. De behövdes mer än någonsin nu, när man inte har fått ses på ett tag.

Varje film avslutas med en överraskning som tack för sitt hjärtliga stöd; V.I.B:aren får en personlig hälsning från spelarna i Damlaget och Herrlaget, och får signerade matchtröjor på plats.

Sammanlagt producerades 6 starka, äkta berättelser i första vändan. Vi lägger upp en och en här vartefter de lanseras.

Skaffa V.I.B-kort i mobilen.
För att få sitt digitala V.I.B.-kort besöker man www.vib.sefina.se, gärna via sin mobil, och värderar ett föremål hos Sefina Pantbank helt kostnadsfritt online, med hjälp av ett foto på föremålet. Man skriver även en motivering till varför man ska vinna fina treats från Bajen, Sefina Pantbank och V.I.B-sponsorerna.

Det digitala V.I.B.-kortet är personligt, numrerat och går att spara till mobilens startskärm.

Prisbelönt, omtyckt sponsoraktivering
2019 vann vi tillsammans med Sefina Pantbank pris för bästa sponsoraktivering på Bajengalan, vilket vi såklart är superglada för.

V.I.B. är en av målgruppen oerhört omtyckt kampanj som ger tydliga Resultat hos vår kund. Vi på Louder Family, Hammarby Fotboll och Sefina Pantbank ser fram emot att fortsätta med V.I.B-kampanjen även nästa säsong.

Motivering till vinsten: “Genom att ha investerat stort i skapandet av en helt egen och anpassad unik aktivering, som i sin kommunikation landat i klubbens färger och former har denna aktivering blivit mycket spridd och uppskattad. Aktiveringen har engagerat klubbens supportrar på att varmt, trevligt och generöst sätt. Tack vare skapandet av konceptet “V.I.B – Very Important Bajare” har Sefina Pantbank hittat sin lyckade plattform för vidare kommunikation inom ett givet Hammarbytema”
Den här filmen snurrar på storbild på Tele2 Arena, samt på alla andra skärmar inne i utrymmet.
2021 var det dags för V.I.Barna själva att kliva fram och berätta sina Bajen-historier. Här är familjen Millros, som tagit sig Bajen som andranamn, då det är en så pass stark symbol för familj och sammanhållning, att det helt enkelt inte gick att göra annorlunda.

Detta är äkta berättelser från äkta supportrar, som vi samlat på oss under åren genom motiveringarna för att skaffa V.I.B-kort. Varje film avslutas med en överraskning som tack för sitt hjärtliga stöd; V.I.B:aren får en personlig hälsning från spelarna i Damlaget och Herrlaget, och får signerade matchtröjor på plats. Sammanlagt producerades 6 berättelser i första vändan. Vi lägger upp en och en här vartefter de lanseras.
Så här enkelt skaffar du V.I.B-kort i mobilen. Gå till vib.sefina.se, värdera ett föremål helt kostnadsfritt genom att fotografera och skicka in, (du får svar via mail av Sefina pantbanks värderingsexperter). VIPS så har du ditt personliga V.I.B-kort med personliga rabatter, som du sparar ner till mobilens startsida. Alla med V.I.B är dessutom med och tävlar om grymma priser.
Några lyckliga V.I.B-are vann V.I.B-biljetter med middag, egen loge, visning av arenan och omklädningsrummet och meet and greet med spelarna.
Varje vecka under säsongen, skapar vi content som publiceras i Hammarby Fotbolls alla kanaler; instagram och facebook-poster, stories, banners till hemsida, HTV, nyhetsbrev med mera.