Sonos

Sonos

Sonos Music Invasion
Koncept, design, Art Direction, webb, app, tävling, film, event, sociala media, mediaplacering, guerilla

Uppdraget var att få så många människor som möjligt att komma till HiFi-klubbens butiker i Stockholm och Göteborg. Vi ordnade en musikalisk skattjakt på stan!

För att åstadkomma detta använde vi green graffiti, det vill säga vi tvättade gatorna efter mallar vi tagit fram, för att placera låttitlar på gator i Stockholm och Göteborg. Vi tog fram en app för att hjälpa folk att hitta titlarna och dokumentera resultatet. Låttitlarna anspelade ofta på platsen de satt på, exempelvis ”Ring of fire” på Ringvägen i Stockholm.

Deltagarna fick i uppdrag att hitta två låttitlar och sedan fort ta sig till en HiFi-klubbutik för att delta i tävlingen med chans att vinna Sonos-produkter.

Kampanjen var en stor succé och vi tredubblade besöksantalet till butikerna i jämförelse med samma period året innan.

För att förstärka budskapet och fånga upp resterande ur målgruppen, drev vi en social marknadsföringskampanj via populära kanaler, och även sampling av flyers på stan.