Swergie

Swergie

Zound industries på modeveckan
Koncept, design, Art Direction, event, fest, awardwinning, guerilla, sociala media, influencer marketing

Konrad Bergström grundade bolaget Zound Industries för att utmana en traditionell och tråkig bransch, hörlursbranschen, som tills denna dag bestod av färgerna, svart, vitt och i bästa fall även grått. Konrad kopierade Swatch framgångskoncept och erbjöd konsumenten en full palett av färger att kombinera till sina skor, kläder, väskor och humör. Zounds statement var: We make resonance couture.

Konrad anlitade ett dream team tillsammans med Louder Family vad gäller kreativitet, fingertoppskänsla för trendkänsliga stockholmare och ett taktfast levererande gäng.

Resultatet var en magisk natt på Circus i Stockholm, som låg utanför modeveckans ordinarie schema men som tömde alla modeveckans aktiviteter på besökare. En natt där 2500 av de kreddigaste kreddiga partajade, tog del av oväntade modeshower, bjöds på nya smaker och vimlade runt som på en hemma hos-fest bland sina bästa vänner.

Teamet förflyttade gränserna för vad många trodde var möjligt, och detta bidrog även till företagets enorma framgång där de än idag har den snabbaste växande utvecklingen enligt DI´s Gasell-tävling med 10 932% under tre år.