Under Armour

Under Armour

The Stair Battle
Koncept, design, Art Direction webb, tävling, film, event, sociala media, mediaplacering, influencer marketing

Under Armour ville nå ut till människor i Norge och Finland, gärna kvinnor, och gav oss uppdraget att ta fram en kampanj som skulle fungera i sociala media.

Vi tog fram konceptet The Stair Battle, och tog kontakt med några av Norge och Finlands starkaste kvinnliga influencers inom fitness och träning, för att låta dem bli våra ambassadörer.

The Stair Battle går ut på att springa i trappor och tävla om vem som gör det snabbast. Vi tog fram en webb-app som kunde söka på trappor i närheten via gps, tajma sin tid och tävla mot andra i appen. Man utmanade sina vänner genom att dela sin tid i sociala media med en enkel knapptryckning. De 10 bästa hamnade på en topplista.

Vi marknadsförde appen via Youtube prerolls, annonser på Instagram och Facebook i Under Armours olika kanaler. Samtidigt gick det ut Instagram- och blogginlägg från våra influencers som uppmanade sina följare att försöka slå deras tid.

I slutet av kampanjperioden ordnades finaltävlingar i varje huvudstad där man kunde tävla mot varandra live, vinna priser från Under Armour och träffa sina influencer-idoler.

Projektet byggde lojalitet i nordiska länder och visar tydligt hur man kan använda influencer marketing för att på riktigt engagera en målgrupp att bli delaktiga i ett varumärke.