Jägermeister
Festivalaktivering - marknadsföring & event
Industri: Dryck
Om uppdraget
Jägermeister letade efter en byrå som kunde hjälpa dem med aktivering på Way out West, Sweden Rock och Summerburst.
Vi byggde upp svarta container-barer med sittplatser på lastpallar, och musik anpassad för målgruppen. För att sprida budskapet att ”Jäger ska serveras Ice cold”, så byggde vi även en Jäger-biograf; en liten svart box där man kunde gå in och sätta sig på en bänk gjord av is. Filmen startade och bestod först av vackra sommarbilder, men blev efter hand mer och mer obehaglig och slutade till sist med ett ”chock-skrämsel-hoppa-högt-klipp”.
De som lyckades hålla sig coola och klarade av att sitta kvar på isbänken under hela filmvisningen, vann give-aways från Jägermeister.
Aktiveringen var ett populärt inslag på festivalerna.
Vi byggde upp svarta container-barer med sittplatser på lastpallar, och musik anpassad för målgruppen. För att sprida budskapet att ”Jäger ska serveras Ice cold”, så byggde vi även en Jäger-biograf; en liten svart box där man kunde gå in och sätta sig på en bänk gjord av is. Filmen startade och bestod först av vackra sommarbilder, men blev efter hand mer och mer obehaglig och slutade till sist med ett ”chock-skrämsel-hoppa-högt-klipp”.
De som lyckades hålla sig coola och klarade av att sitta kvar på isbänken under hela filmvisningen, vann give-aways från Jägermeister.
Aktiveringen var ett populärt inslag på festivalerna.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida