Kennelklubben
Marknadsföring & film
Industri: Kennel
Om uppdraget
Tänk om du hade frågat oss först!
Louder Family fick i uppdrag att skapa en serie reklamfilmer och en payoff, för att uppmärksamma hundköpare om vikten av att köpa hund från en av Kennelklubbens auktoriserade uppfödare.
Resultatet blev ett antal filmer med humoristisk vinkel, som spridits via sociala kanaler och Youtube med ”tänk om du hade frågat oss först!”, som payoff
Kennelklubben tyckte så pass bra om vår payoff att den nu används för nästan allt de gör.
Louder Family fick i uppdrag att skapa en serie reklamfilmer och en payoff, för att uppmärksamma hundköpare om vikten av att köpa hund från en av Kennelklubbens auktoriserade uppfödare.
Resultatet blev ett antal filmer med humoristisk vinkel, som spridits via sociala kanaler och Youtube med ”tänk om du hade frågat oss först!”, som payoff
Kennelklubben tyckte så pass bra om vår payoff att den nu används för nästan allt de gör.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida