Microsoft - Surface
Event & design
Industri: Tech
Om uppdraget
Microsoft lanserade sin egen hårdvara Surface utan buller och bång.
Denna gång trodde man att kontakten med retail och deras säljare skulle skapa buzz i sig själv. Tyvärr blev det inte så och därför fick vi på Louder Family frågan om vi kunde synliggöra produkten mot potentiell målgrupp, även om den första periodens möjlighet att skapa buzz redan hade passerat.
Efter noggrann analys av målgrupp förstod vi att detta är människor som reser mycket i jobbet och då även skulle kunna dra nytta av fördelarna med Surface, den lätta vikten, snabb start samt lång och säker driftstid.
Denna gång trodde man att kontakten med retail och deras säljare skulle skapa buzz i sig själv. Tyvärr blev det inte så och därför fick vi på Louder Family frågan om vi kunde synliggöra produkten mot potentiell målgrupp, även om den första periodens möjlighet att skapa buzz redan hade passerat.
Efter noggrann analys av målgrupp förstod vi att detta är människor som reser mycket i jobbet och då även skulle kunna dra nytta av fördelarna med Surface, den lätta vikten, snabb start samt lång och säker driftstid.
Vi skapade ett koncept där vi lånade ut Surface-enheter på de tre största centralstationerna i Sverige: Stockholms, Göteborgs och Malmös centralstation. Tågresenären fick med sig en fulladdad Surface samt en enkel instruktion, och sedan var det upp till resenären att testa produkten längs vägen.
Projektet var en dundersuccé, resenärerna bad om att få köpa de enheter de fått låna. Vi kunde erbjuda ett förmånligt partnererbjudande. Bransch och reklammedia omskrev projektet, och Microsoft själva benämnde projektet Best Practice in the World, dock utan att säga det officiellt då stöldrisken ansågs allt för stor i många andra länder för att lyfta fram caset på det sättet.
Projektet var en dundersuccé, resenärerna bad om att få köpa de enheter de fått låna. Vi kunde erbjuda ett förmånligt partnererbjudande. Bransch och reklammedia omskrev projektet, och Microsoft själva benämnde projektet Best Practice in the World, dock utan att säga det officiellt då stöldrisken ansågs allt för stor i många andra länder för att lyfta fram caset på det sättet.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida