Nike
Lansering av Mercurial-skon
Industri: Sport
Om uppdraget
Nike lanserade skon Mercurial och ville att ungdomar skulle få tillfälle att prova dem under Gothia Cup.
Vi skapade en tävling som fick namnet Nike Speed Trial, där ungdomar fick tävla i bästa tid på en bana. Denna tävling spreds via sociala media, med strategier och content som vi tog fram.
De tävlande med bäst tid fick i slutet av projektet mötas i en match på Ullevi.
Projektet nådde över 2 miljoner ungdomar globalt. Efter eventet körde vi runt i specialbyggda bilar fyllda med Nikes nya fotbollskor och besökte fotbollslag på träning, så att fler fick prova de nya skorna. Vi besökte över 100 olika lag och träningar under ett års tid.
Vi skapade en tävling som fick namnet Nike Speed Trial, där ungdomar fick tävla i bästa tid på en bana. Denna tävling spreds via sociala media, med strategier och content som vi tog fram.
De tävlande med bäst tid fick i slutet av projektet mötas i en match på Ullevi.
Projektet nådde över 2 miljoner ungdomar globalt. Efter eventet körde vi runt i specialbyggda bilar fyllda med Nikes nya fotbollskor och besökte fotbollslag på träning, så att fler fick prova de nya skorna. Vi besökte över 100 olika lag och träningar under ett års tid.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida