Nissan Leaf
Event - Lansering i Norden
Industri: Fordon
Om uppdraget
Louder Family fick i uppdrag att lansera Nissan Leaf i Norden. Detta gjorde vi med en två veckor lång provkörningsaktivitet på Medborgarplatsen i Stockholm.
Elbilen Nissan Leaf är en del av Nissans miljösatsning. För att genomföra eventet var vi tvungna att lösa problemet med laddningen av de handbyggda bilarna som inte ännu fanns producerade i serietillverkning.
Under två veckor genomfördes över 2000 provkörningar i centrala Stockholm.
Utöver konsumentprovkörningar producerade och genomförde vi även mindre B2B-event mot storkunder, mot kommunala bolag och statliga verksamheter.
Eventet stöddes av marknadsföring i radio och sociala media.
Elbilen Nissan Leaf är en del av Nissans miljösatsning. För att genomföra eventet var vi tvungna att lösa problemet med laddningen av de handbyggda bilarna som inte ännu fanns producerade i serietillverkning.
Under två veckor genomfördes över 2000 provkörningar i centrala Stockholm.
Utöver konsumentprovkörningar producerade och genomförde vi även mindre B2B-event mot storkunder, mot kommunala bolag och statliga verksamheter.
Eventet stöddes av marknadsföring i radio och sociala media.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida