Nissan Rumble
Världens första livesända facebook-event
Industri: Fordon
Om uppdraget
Med Nissan Rumble skapade vi världens första livesända Facebook-event. Vi skapade ett Rally genom alla nordiska länder där bilarna drevs av likes på Facebook. Varje like gav en viss sträcka som man fick köra, så om man fick slut på likes var teamet tvunget att skapa innehåll till Facebook för att komma vidare.
Det var ett lag från varje nordiskt land, och lagen bestod av en kändis (eller influencer, om man så vill) samt en person som valdes av kändisen för att köra Rallyt.
Varje bil som körde hade även med en kamera och kameraman så att allt som hände kunde sändas live på Facebook.
Varje delsträcka slutade med ett event i en stad och avslutades med en grand final i Stockholm.
Det var ett lag från varje nordiskt land, och lagen bestod av en kändis (eller influencer, om man så vill) samt en person som valdes av kändisen för att köra Rallyt.
Varje bil som körde hade även med en kamera och kameraman så att allt som hände kunde sändas live på Facebook.
Varje delsträcka slutade med ett event i en stad och avslutades med en grand final i Stockholm.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida