Renault
Lansering av Nya Megane RS
Industri: Fordon
Om uppdraget
Uppdraget var enkelt – att få målgruppen att få upp ögonen för den nya versionen av Megane RS, en tokladdad racevariant av en klassisk Renault modell.
Renault är en van reklamköpare och hade en traditionell uppsättning av byråer som ofta bestod av reklambyrå, mediabyrå och PR-byrå. I detta fall valde man att gå direkt till Louder Family, en kommunikationsbyrå i framkant för att tänja deras gränser, i samband med Megane RS lansering. Idag skulle ett liknande projekt ha kallats för content marketing.
Renault är en van reklamköpare och hade en traditionell uppsättning av byråer som ofta bestod av reklambyrå, mediabyrå och PR-byrå. I detta fall valde man att gå direkt till Louder Family, en kommunikationsbyrå i framkant för att tänja deras gränser, i samband med Megane RS lansering. Idag skulle ett liknande projekt ha kallats för content marketing.
Tillsammans skapade vi en komplett kommunikationsplan som gick genom alla Renaults led och även nådde ut till alla sorters medier. För att nå ut i kanaler som inte går att betala för skapade vi även ett samarbete med en välkänd svensk hiphop-artist.
Målgruppen kunde initialt i processen både vinna möjligheten att testköra bilen på en fullfartsbana nära Arlanda samt biljetter till en spelning med artisten på Berns. Långt innan inspelningen sökte vi ett tillstånd för att spela in en video tillsammans med artisten där vi körde bilen på unika platser i Stockholm, bland annat i full fart över Västerbron.
Under själva dagen för spelningen knöt Louder Family ihop alla delarna i projektet. Vinnarna av testkörningen möttes i Kungsträdgården, där vi hade en demo av bilen plus bilracingspel för nyfikna gäster. Testkörningen genomfördes, och efteråt slöt alla upp i källaren på Berns för mingel och premiärvisning av den nyinspelade videon som artisten själv presenterade för alla intresserade besökare och potentiella köpare.
Kvällen avslutades med en grym spelning av artisten, tillsammans med diverse gästartister.
Målgruppen kunde initialt i processen både vinna möjligheten att testköra bilen på en fullfartsbana nära Arlanda samt biljetter till en spelning med artisten på Berns. Långt innan inspelningen sökte vi ett tillstånd för att spela in en video tillsammans med artisten där vi körde bilen på unika platser i Stockholm, bland annat i full fart över Västerbron.
Under själva dagen för spelningen knöt Louder Family ihop alla delarna i projektet. Vinnarna av testkörningen möttes i Kungsträdgården, där vi hade en demo av bilen plus bilracingspel för nyfikna gäster. Testkörningen genomfördes, och efteråt slöt alla upp i källaren på Berns för mingel och premiärvisning av den nyinspelade videon som artisten själv presenterade för alla intresserade besökare och potentiella köpare.
Kvällen avslutades med en grym spelning av artisten, tillsammans med diverse gästartister.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida