Sefina Pantbank
Webb - Design & content
Industri: Pantbank
Om uppdraget
Vi hade en utmaning framför oss.
Vi skred till verket.
Vi började med att analysera Sefinas dåvarande webbplats för att få grepp om de största problemen:
- Webbplatsens besökare ”vände i dörren” – hög s.k. bounce rate.
- Platsen var svårnavigerad, med bl.a. fyra olika menyer för besökarna att tappa bort sig i.
- Massor av text, i långa stycken och i svart på vitt, skrivna främst med SEO och rankning i åtanke. Inte så läsvänligt.
- Låg responsivitet – sidan var byggd främst för datorbesökare men hade främst mobilbesökare.
Utöver de omedelbara problemen så hade ju då Sefina en lång rad önskemål om ytterligare utveckling. Dessa ihop med problemen som behövda lösas gav oss en hel del att ta itu med. Detta gjorde vi:
- Uppgraderade plattformstekniken för snabbhet och högre säkerhet.
- Designade om plattformen för mobilbesökare men ha även datorbesökare i åtanke.
- Skapade ny grafisk identitet.
- Skalade bort och strukturerade om innehåll för enklare navigering och interaktion.
- Skiljde ut webbshopen så att resten kunde omformas för informationssökning och rankning.
- Förenklade köpflöde och filtering samt skapade smidig funktion för att få föremål värderade online.
- Skapade ”Vintage box” – en låda för användarna skicka in och belåna sina värderade föremål.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.