V.I.B. - Very Important Bajare

Marknadsföring, design & content, webb, event
Industri: Sponsoraktivering av Hammarby IF

Nu är vi inne på en fjärde fantastisk säsong med V.I.B. – Very Important Bajare. Detta är ett stående sponsorskap för Hammarby Fotboll som vi hjälper vår kund Sefina Pantbank att aktivera. Vi på Louder Family har tagit fram koncept, kommunikation, innehåll och strategi för vad som har kommit att bli en prisbelönt kampanj och älskad av målgruppen.

Målet

Få målgruppen (hammarbysupportrar) att upptäcka Sefina Pantbank och bli kompis med den genom att på ett genuint sätt kontakta målgruppen, göra något fint för den och få den att känna sig inkluderad, på riktigt. I förlängningen vill givetvis Sefina Pantbank att fler ska upptäcka banken och dess tjänster – bland annat att värdera ett föremål där.

Vad är V.I.B.?

Louder family tog fram konceptet V.I.B – Very Important Bajare, med tillhörande elektroniskt V.I.B.-kort i mobilen. V.I.B. leker med uttrycket VIP – Very Important Person. Konceptet sparkar uppåt, med glimten i ögat, vilket passar målgruppen som handen i handsken.

Kampanjsidan
Vi utvecklade en kampanjsida anpassad främst för mobil. Medlemskapet öppnar för tävlingar, rabatter och belöningar. För att få sitt V.I.B-kort – ett digital medlemskort direkt i mobilen, så besöker man vib.sefina.se. Där laddar man upp ett foto på något föremål och får det kostnadsfritt värderat online hos Sefina Pantbank. Dessutom skriver man en motivering till varför man ska vinna fina belöningar från Bajen, Sefina Pantbank och V.I.B-sponsorerna. Det digitala V.I.B.-kortet är personligt, numrerat och går att spara till mobilens startskärm – enkelt att hitta och visa upp vid evenemang.

V.I.B sefina pantbank hammarby fotboll
/sefina-pantbank-hammarby-fotboll
V.I.B Sefina pantbank huvudsponsor bajen
vib sefina pantbank hammarby fotboll sponsorskap

Fler insatser
Utöver lösningen ovan har vi dessutom:
– Skapat stilla och rörlig grafik samt skrivit copy till olika enheter på arenor (sarg, storbild m.m.)
– Tagit fram strategi och innehåll för sociala medier
– Jobbat med PR och skaffat fler sponsorer till Bajen, via V.I.B

Genom att också bjuda in andra Hammarbysponsorer gör vi Sefina Pantbank mindre beroende av fotbollsklubbens välvilja. Istället formas en självständig kampanj inriktad direkt mot Hammarbyare.

Supportrarnas egna berättelser
Några riktiga supportrar som brinner för Hammarby fotboll får genom ett par korta filmer berätta rörande historier. Varje film  avslutas med en överraskning som tack – de som berättat kan få en personlig hälsning från spelarna i Damlaget och Herrlaget, och få matchtröjor signerade på plats.

Poppis och prisat
2019 vann vi tillsammans med Sefina
Pantbank pris för bästa sponsoraktivering på Bajengalan. Dessutom har
V.I.B.-målgruppen visat sig uppskatta konceptet oerhört mycket samtidigt
som konceptet lett till tydliga, positiva resultat hos Sefina. Louder
Family glädjer sig åt att ha varit med att forma en lösning där alla vinner. Ser fram emot att fortsätta med detta!

årets V.I.B-kort hammarby if sefina pantbank
V.I.B sefina pantbank sponsorskap

Resultat

Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.

Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

104%

Ökning i direkttrafik till hemsida

Andra cases

Kontakta oss!