We Don´t Have Time
Digital Climate Conference
Event
Industri: Social media for climate solutions
Om uppdraget
När vi blickar tillbaka tre år i tiden, så kan vi konstatera att vi har lyckats påverka beslutsfattare runt hela jorden som nu har förstått att det pågår en klimatkris.
Projektet bygger på att skapa förändring. Första året handlade det om väcka uppmärksamhet och skapa insikter. 2019 års genomförande var lite mer lösningsorienterat och i år, 2020 var We Don´t Have Times miljökonferens 100% baserat på unika lösningar på olika miljöproblem från hela världen.
Under fem dagars genomförande talade 120 experter från 15 länder, 500 000 personer per dag tittade på det digitala eventet från hela 135 länder. Ett par dagar senare hade vi summerat mer än 100 globala nyhetsklipp.
Att skapa ett digitalt event liknande det här kräver detaljplanering, tom mer än ett fysiskt event då man måste säkerställa att deltagare från hela jorden finns på plats vid rätt tidpunkt. Det är otroligt häftigt att se vad som går att åstadkomma med den teknik som finns tillgänglig och en hög målsättning.
Projektet bygger på att skapa förändring. Första året handlade det om väcka uppmärksamhet och skapa insikter. 2019 års genomförande var lite mer lösningsorienterat och i år, 2020 var We Don´t Have Times miljökonferens 100% baserat på unika lösningar på olika miljöproblem från hela världen.
Under fem dagars genomförande talade 120 experter från 15 länder, 500 000 personer per dag tittade på det digitala eventet från hela 135 länder. Ett par dagar senare hade vi summerat mer än 100 globala nyhetsklipp.
Att skapa ett digitalt event liknande det här kräver detaljplanering, tom mer än ett fysiskt event då man måste säkerställa att deltagare från hela jorden finns på plats vid rätt tidpunkt. Det är otroligt häftigt att se vad som går att åstadkomma med den teknik som finns tillgänglig och en hög målsättning.



Nedan följer några klipp från årets event där du kan se hur vi bygger upp programformatet med intro, namnskyltar, nyhetssvep, kombination av konferencier/talare på plats och deltagare via Zoom som vi sedan bryter ner till paneldiskussioner och one on one diskussioner oberoende vart personen befinner sig i världen. Denna show sändes dessutom med två live-miljöer, en i Stockholm och en i Washington allt synkroniserat via ett 1000 min långt körschema från en studio i Stockholm.
Under pågående liveshow så interagerade vi även med våra tittare genom att de ställde frågor till talarna via en app. Frågorna ställdes sedan live från studion direkt till de olika talarna.
Har ni liknande behov?
Hör gärna av er till oss så tittar vi på hur vi kan hjälpa just er.
Under pågående liveshow så interagerade vi även med våra tittare genom att de ställde frågor till talarna via en app. Frågorna ställdes sedan live från studion direkt till de olika talarna.
Har ni liknande behov?
Hör gärna av er till oss så tittar vi på hur vi kan hjälpa just er.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
104%
Ökning i direkttrafik till hemsida
Andra cases

Julkampanj i Stockholm

Marknadsföring & event


Lansering i Norden

Lansering av Xbox-spelet Halo

Julkampanj i Stockholm

Marknadsföring & event


Lansering i Norden

Lansering av Xbox-spelet Halo

Julkampanj i Stockholm