Sonos - Music invasion
Marknadsföring & event
Industri: Hemelektronik
Om uppdraget
För att åstadkomma detta använde vi green graffiti, det vill säga vi tvättade gatorna efter mallar vi tagit fram, för att placera låttitlar på gator i Stockholm och Göteborg. Vi tog fram en app för att hjälpa folk att hitta titlarna och dokumentera resultatet. Låttitlarna anspelade ofta på platsen de satt på, exempelvis ”Ring of fire” på Ringvägen i Stockholm.

Deltagarna fick i uppdrag att hitta två låttitlar och sedan fort ta sig till en HiFi-klubbutik för att delta i tävlingen med chans att vinna Sonos-produkter.
Kampanjen var en stor succé och vi tredubblade besöksantalet till butikerna i jämförelse med samma period året innan.
För att förstärka budskapet och fånga upp resterande ur målgruppen, drev vi en social marknadsföringskampanj via populära kanaler, och även sampling av flyers på stan.
Resultat
Den nya visuella identiteten och hur Louder Family har implementerat den, har gjort att varumärket fullkomligt exploderat på marknaden. Redan två månader efter lansering hade Louder Family sett till så att Polyver Sweden slagit försäljningsrekord.
Vi har hjälpt Polyver Sweden att ta den position man vill ha på marknaden. Vi har nått ut med varumärket på Instagram och Facebook, och även drivit trafik till Polyver Swedens nya hemsida.